Les sept paroles du Christ en croix.
Monseigneur Avril dans son recueil : Dou Brès a la Glèiso se lança en sept sonnets surr ce thème qui illustre un des moments forts de la mystique chrétienne. J'ai choisi en particulier le quatrième : "Mon dieu pourquoi m'as tu abandonné".
Alors, le Christ étant abandonné de Dieu, il n'a plus de Dieu, il est sans Dieu, il est athée, dans le sens étymologique de l'expression !
Cette ultime réflexion n'est pas une provocation, mais plus une question que je me pose & que je pose ?
Elle me fut suggérée lors d'un débat sur ce thème pas un ami qui d'ailleurs collabore à Marsyas2. Voilà pourquoi aujourd'hui, je l'illustre par un texte de l'aïeul d'un de mes amis Pierre Brun.
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« Moun Dieu ! Moun Dieu ! Perqué m'avès abandonna ? » (1)
Vœ soli (2). L'ai legi dins toun Libre, Segnour !
Avans que de veni treva nosto misèro
L'aviés fa 'scriéure, e, m'es vejaire, perdequ'èro,
Se noun pèr nous crida d'avanço ta doulour?
Lou sènso, lou maudi, dins touto soun ourrour,
Es bèn Tu, lou proumié, Tu qu'auboura sus terro,
Aguènt touti leissa, aviés dôu mens l'espèro
De l'ajudo d'Aquéu que t'escouto toujour ! (3)
Mai s'atrovo que vuei vas clava toun martire,
Fau que n'i'ague tambèn pèr ana jusqu'à dire :
« Moun Dieu ! Moun Dieu ! Perqué m'avès abandouna? ».
Ansin, franc di clavèu, plus res que Te mantèngue !
Cerques plus, siés soulet, comtes plus que res vèngue,
De Dieu coume dis orne aro siés coundana!
Avans que de veni treva nosto misèro
L'aviés fa 'scriéure, e, m'es vejaire, perdequ'èro,
Se noun pèr nous crida d'avanço ta doulour?
Lou sènso, lou maudi, dins touto soun ourrour,
Es bèn Tu, lou proumié, Tu qu'auboura sus terro,
Aguènt touti leissa, aviés dôu mens l'espèro
De l'ajudo d'Aquéu que t'escouto toujour ! (3)
Mai s'atrovo que vuei vas clava toun martire,
Fau que n'i'ague tambèn pèr ana jusqu'à dire :
« Moun Dieu ! Moun Dieu ! Perqué m'avès abandouna? ».
Ansin, franc di clavèu, plus res que Te mantèngue !
Cerques plus, siés soulet, comtes plus que res vèngue,
De Dieu coume dis orne aro siés coundana!
1. Math., 998.., 46.
2. Eccle., XV, 10.
3. Jan, XI, 42.
2. Eccle., XV, 10.
3. Jan, XI, 42.
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