vendredi 16 avril 2010

Francès JOUVEAU : L'emplastre - 1894

.




Une galéjade, comme on les aime autour de l'Etang de Thau, j'ai longtemps connu cet histoire attribuée, à un bouzigaud (habitant de Bouzigues). Je suis heureux de rétablir la vérité, 116 ans après !!!


0+0+0+0+0+0+0


L'emplastre
La grossa Mariàna que demourava au quartier-naut, èra ce qu'apelan una bona femna ; èra un pau barjacaira — couma fossa femnas — e prou simplassa, mès, ounèsta ; travalhaira e serviciabla couma i'a pas sa parièira en lioc. Véusa despioi longtéms, restava souleta dins un viél oustau qu'éra diglésit couma una semau sans aiga au sourel d'estiéu. Lous escalhès d'aquela turna éroun talamen bèrcats, que, mai d'un cop, la paura femna aviè mancat, de se; ié roumpre lou rastèl de l'esquina. Una fes, en lous davalant, Mariàna lous barroulét de testa, è s'engrunèt l'espàlla ; la paure anèt de suita encò de l'apouticaire, que sans soulainem ié regarda la plaga, ié diguét : « Tenés ! aqui i'avès un emplastre, l'apegarés au ròdou ounte vous siés facha mau, e, gardàs-vous de lou leva... Espéras que tombe d'el-mème ! » Mariàna prend l'emplastre, pàga, e s'en vai. Quauques jours après, la bona femna retorna encò de l'apouticaire, e ié dis :

« Moun espàlla me fai toujour mau... voudriéu que me l'arregardèsses, belèu lou cop serà pus grèu que ce que cresièn ! »

L'apouticaire oubeis e, pas pua lèu veire la plàga qu'èra enverinada à faire pòu, ié vèn.

« Vous
aviéu dich de pas derrabà l'emplastre, e d'esperà que toumbèsse soulet... pèr-de-qué l'avès levat ? »
« Mes l'ai pas levat !...

« Couma ? l'avès pas levât ? se l'aviès pas levat ié sérié encara !

« Mès l'ai pas mes aqui, l'emplastre...

« E ounte l'avès mes ?
« M'aviès dich de lou mètre au ròdou ounte m'ère fâcha mau...

« Eh bé ?
« Eh bé, l'ai apegat sus l'escalhè !

Vous laisse pensa' se l'apouticaire riguèt !...





Francès JOUVEAU,
Felibre Musicaire,
Armanac Cetori 1894


.

Aucun commentaire: