jeudi 24 novembre 2011

JE Castelnau : SALUT AU GRAND FELIBRE CATALAN JACINTA VERDAGUER

.




SALUT
AU GRAND FELIBRE CATALAN JACINTA VERDAGUER

Te salude, grand Verdaguer,
0 majoural de Catalougna,
Qu'embe moun brout de lauriè vèrd,
As Jocs flourals, en franca pougna,
De ta man drecha e de tout cor
As mes lou sagèl dau record
Subre l'eco de moun Armada,;
E despioi, toun noum subre-bèu,
Dins chasque plec de soun drapèu
Clantis couma ta renoumada.

Mes ce que briha encara mai
Es toun retrach, qu'ai dins moun ama
Couma una flou dau mes de Mai
Que garde fresca dins sa rama ;
È, dins toun libre Caritat
Que sans l'avedre ameritat
M'as envouiat de Barcelouna,
Tal que Marsal t'a craiounat,
Te veirai sèmpre enribanat,
Grel lou pus bèu de ma courouna.

E couma ièr, pioi-que deraan
En plena lucha pouetica
Devèn mai nous sarra la man
Dins ta ciéutat patrioutica,
Vau langui de veire l'ivèr
Frounzi soun demie ramèu vèrd
Pèr poudre, à la sesou nouvella,
Embé lous autres m'envoulà
Eilaval pèr t'ausi parla
Ta lenga-maire subre-bella.

E pioi-que l'espèr adoucis
Toutes lous làguis de la vida,
Aganta emb' el nioun gramecis,
Grand troubaire de l'Atlantida !
Es un aucelou dau Clapàs
Que te lou manda aperabàs
De soun nis que la mar espousca,
Mes que, ben pounit sus lou roc,
Demora e retèn couma un croc
Tout ce qu'a pas l'amistat fousca...



Seta, 10 d'Outobre de 1886


*+*+*




SALUT
AU GRAND FÉLIBRE CATALAN JACINTHE VERDAGUER


Je te salue, grand Verdaguer, — ô majorai de Catalogne,
— qui, avec mon rameau de laurier vert, —
aux Jeux floraux, à franche poigne, — de ta main
droite et de ton coeur, — posas le sceau du souvenir
— sur le récit de mon Armée ; — et, depuis lors,
ton nom illustre, — dans chaque pli de son drapeau,
— retentit comme ta renommée.

Mais ce qui brille encore plus — c'est ton portrait^
que j'ai dans mon âme, — comme une fleur du mois
de mai — que je garde fraîche dans son feuillage ; —
et, dans ton livre de Charité,— que sans l'avoir, mérité
— tu m'as envoyé de Barcelone, — tel que Marsal
t'a crayonné— je te verrai toujours enrubanné, —
fleuron le plus beau de ma couronne.

Et comme hier, puisque demain — en plein concours
poétique — nous devons encore nous presser la
main, — dans ta cité patriotique, — il va me tarder
de voir l'hiver— flétrir son dernier rameau vert, —
pour pouvoir, à la saison nouvelle, — avec les autres
m'envoler là-bas — pour t'ouïr parler
— ta merveilleuse langue-mère.

Et puisque l'espoir adoucit — toutes les langueurs
de la vie, — reçois avec lui mon remerciement, —
grand poète de l'Atlantide ! — C'est un oiseau de
Montpellier — qui te l'envoie là-bas, — de son nid
que la mer baigne,— mais qui, bien blotti sur le
rocher, — demeure et retient comme une ancre
— tout ce qui n'a pas l'amitié fausse.


Cette, 10 octobre 1886.




.

Aucun commentaire: