vendredi 20 novembre 2015

C Rieu : MA SESIDO







MA SESIDO 



Acoumpagna de dous gardo campèstre,  
L'ussié Blanchard a franqui lou lindau.  
De moun esfrai n'estènt quàsi plus mèstre,  
Desvaria, m'anave escoundre d'aut.  
Quand pièi m'envau souto la chaminèio  
Pèr empura de roumanin de plan,  
Blanchard me dis : - Qúnti soun tis idèio ?...  
Lou percetour t'a rèn vist de tout l'an. 

- Ah moun ami Blanchard,  
Verai siéu en retard.  
Me fagues pas sesido,  
Que l'annado es marrido.  
Vai dire au percetour  
Qu'ague pas tant d'ardour  
Dins tres o quatre jour  
I'anarai faire un tour. 

Un di dous gardo, ami de longo toco,  
En me vesènt davala l'escalié,  
Trantraiè 'n pau, pièi faguè la bedoco  
Sus soun bastoun de gaulo d'amelié.  
Me digue rèn. L'autre, en casqueto roujo  
Que ié curbié soun front pale e grava  
- Cerco d'argent, anen dau, poujo, poujo  
Pèr tis impost te n'en fau atrouva. 

- Ai ges agu d'óulivo di groussano,  
Moun ourousn l'ai pas pouscu chabi;  
Pertout li gènt croumpon aquéu de grano,  
Disènt qu'es bon 'mai li fague escupi.  
De mi gara, moun òrdi, ma civado,  
Sènso blasin, an pas pouscu 'spiga  
Aro, Blanchard, marco, s'acò t'agrado,  
Pèr lou moumen te pode pas paga... 

Mèste Blanchard, dre coume uno piboulo,  
En escrivènt giblavo un pau lou coui  
Proumieramen me marco qu'ai uno oulo,  
'Mé li faiòu que just prenien lou boui;  
A la paret lou tablèu de sant Pèire 
Emé lou gau qu'auras di : - Vai canta 
Un vièi mirau, souveni de mi rèire,  
Que coume iéu èro desargenta. 



Pièi lou pestrin ounte i'avié ma blodo,  
Mi braio routo e dous o tres linçòu  
Marrit reloge aguènt gausi si rodo,  
Li contre-pes barrulavon pèr sòu.  
Escaufo-lié, trespèd, boufet, banqueto  
De moun oustau anavon m'esquiha  
Tau que lou gardo à la roujo casqueto  
Moun gamatoun famous trauquiha. 

Aguènt escri dins aquel enventàri  
Despièi moun lié jusqu'i cèndre dóu fiò,  
A-n-un ami ié conte moun auvàri:  
- D'escut n'en vos? Tè, ve n'en un quihot...  
Avans la niue dedins ma man frounsido  
N'i'en pauso dous lusènt e flame nòu.  
Vène countènt arresta ma sesido  
E faire fiò pèr couire mi faiòu. 



*+*+*+*




Aucun commentaire: