vendredi 24 mai 2013

Sextius-Michel : lou mes de Mai

.



LOU MES DE MAI



La rescountrère au mes de Mai
En Avignoun, plaço Sant-Pèire;
E desempièi dins mi pantai
Me semblavo toujour la vèire,
O poulit, poulit mes de Mai!

D'un èr pulèu triste que gai
Passe davans iéu sus la plaço.
Ero palinello, bessai
Ero soulamen un pau lasso. 
O poulit, poulit mes de Mai!

Aviéu alor vint an, pas mai;
Elo, èro proun jouineto encaro.
Sis iue èron coume dous rai,
Si péu bloundin, blanco sa caro. 
O poulit, poulit mes de Mai!


I

D'uno princesso avié lou bia:.
Se l'avié visto dins Vau-Cluso,
Lou grand Calignaire jamai
N'aurié fa de Lauro sa muso. 
O poulit, poulit mes de Mai !

La reveguère, e tout ço qu'ai
De fe, d'esperanço, de flamo,
L'amour dôu bèu e dôu verai,
Lusiguè subran dins moun âme 
O poulit, poulit mes de Mai!

Moun cor esmougu que-noun-sai,
Tant m'apareissié subre-bello,
Sentiguè s'abra lou dardai
D'uno vido touto nouvello. 
O poulit; poulit mes de Mai!

Vesès-!a, floureto di plai
Passo, clinas vôsti petalo;
Tù, font, emé toun fres cascai,
Digo sa bèuta sèns egalo. 
O poulit, poulit mes de Mai!

E tu, grihet, dins lou palai
Que te fan li bos e li prado,
As jamai agu pou, parai,
De si poulit petoun de fado ?
O poulit, poulit mes de Mai!

Quand revendra lou mes de Mai
Emé si flour e sis estello
« T'ame, chatouno, ie farai,
« Douno-me toun cor, o ma bello,
« Quand revendra lou mes de Mai. » 
 
II

Quand revenguè lou mes de Mai.
Sus lou Rose boufavo l'auro,
E la chato qu'amave, 
Laureto èro morto, la pauro. 
O marrit, marrit mes de Mai !





*+*+*


© illustrations aimables autorisation Thibaud VIDAL  - 2013 - (Sète)

.

Aucun commentaire: